Az objektumok kitöltését több módon is elvégezhetjük Kitöltés menübõl 1, Tegyük aktívvá a módosítandó objektumot: például kattintsuk a névére az Objects kiktöthetõ ablakban. 2, Válasszuk az Edit menü Fill parancsát. 3, A megjelenõ párbeszédablakban határozzuk meg a kitöltés típusát (egyszínû, átmenetes, bitképes, anyagmintás): kattintsunk az ikonok egyikére. 4, Kattintsunk az Edit gombra. 5, Az újabb ablakban adjuk meg a konkrét kitöltést válasszunk színt, illetve mintát. 6, Végül OK-val zárjuk be a párbeszédablakokat. Alapesetben a program a teljes „objektumfóliát” kitölti. Ha azt szeretnénk, hogy csak a színezett részek kapjanak kitöltést (vagyis az átlátszó részek maradjanak továbbra is átlátszóak), akkor a mûvelet elvégzése elõtt kapcsoljuk be a Lock Transparency eszközt az Objects kiköthetõ ablakban. Ha az objektumnak csak egy meghatározott részét akarjuk átszínezni, akkor a mûvelet elvégzése elõtt vegyük körül maszkkal a módosítandó területet. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fill eszközzel 1, Tegyük aktívvá a módosítandó objektumot: például kattintsuk a névére az Objects kiköthetõ ablakban. 2, Válasszuk az eszköztáron a kitöltés (Fill) eszközt. 3, Határozzuk meg a kitöltést: a tulajdonságsor ikonjaira kattintva adjuk meg a kitöltés típusát, majd az Edit gombra kattintva válasszunk konkrét színt vagy mintát ugyanazokat a párbeszédablakokat használhatjuk, mint a menüs kitöltésnél). 4, Végül kattintsunk a rajzterületen az átszínezendõ részre. (A program a kattintás helyével megegyezõ színû egybefüggõ területet színezi át.) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Interaktív kitöltéssel 1, Tegyük aktívvá a módosítandó objektumot: például kattintsuk a névére az Objects kiköthetõ ablakban. 2, Kattintsunk az eszköztáron az Interactive Fill eszközt. 3, Válasszunk kitöltési típust a tulajdonságsor bal szélén levõ lenyitható listában (Type). 4, Alakítsuk tetszés szerint a kitöltõmintát a rajzterületen megjelenõ vezérlõpontokkal, illetve a tulajdonságsor eszközeivel. 5, Végül kattintsunk az Apply gombra a tulajdonságsor jobb szélén. Alapesetben a program itt is a teljes „objektumfóliát” kitölti. Ha azt szeretnénk, hogy csak a színezett részek kapjanak kitöltést, akkor kapcsoljuk be a Lock Transparency eszközt, illetve ha az objektumnak csak egy meghatározott részét akarjuk átszínezni, akkor használjunk maszkot. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A GRÁTISZ oldalakon néhány
kitöltõmintát is kínálunk. Ha használni
szeretnéd ezeket, mentsd le a mintákat a gépedre. (Winzippel
csomagold ki a fájlokat.) A PHOTO-PAINT-ben a kitöltést
menübõl, vagy Fill eszközzel végezd. Válaszd
a Bitmap kitöltési típust, majd kattints az Edit gombra.
A megjelenõ párbeszédablakban kattints a Load-ra, s
válaszd ki a használni kívánt fájlt. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||